Het kan gebeuren dat u problemen met de wagen ondervind of dat de wagen een onderhoudsbeurt nodig heeft. We bezoeken dan een garage om de problemen op te lossen.
Het is wettelijk verplicht dat er een lijst in de garage aanwezig is met de prijzen voor geleverd werk, een korte beschrijving van uw rechten en dat er een klachtenformulier (hojas de reclamación) aanwezig is.
Men heeft recht op een geschreven schatting van het werk en dit moet de volgende punten bevatten:
- de details van de garage (naam, registratie)
- de naam van de garage
- de details van de wagen (merk, type en nummerplaat)
- wat er moet gedaan worden door de garagist
- de datum van het werk
- de geldigheidsduur van de schatting
- de datum en handtekening van de garagist
Alle herstellingen zijn in Spanje met een garantie van 3 maanden of 2.000 kilometer.
Als u niet tevreden bent over het geleverd werk kan u:
- de beide partijen (u en de garagist) zijn akkoord zich te onderwerpen aan een arbitrage. Daartoe vult u een “hoja de reclamaciones” in, welk aanwezig dient te zijn in de garage
- u gaat naar een Spaanse rechtbank. Neem hiervoor eerst contact op met een Spaanse advocaat